nashreonline.com

ساخت وبلاگ

امکانات وب

طراحی، نوعی ارتباط دیداری است و باعث می‌شود که کاربران با یک برند، محصول، پیام یا ایده ارتباط برقرار کنند اما اینکه چه طرحی در جذب مخاطب موفق است بسته به نوع طراحی تصویر سازی، استفاده از رنگ در طراحی صفحه استفاده از رنگهای مکمل، مشابه و... است.  

رنگ ابزاری قدرتمند برای جلب توجه مخاطبان است و بر احساسات و ادراکات آنها تأثیر می‌گذارند. با استفاده از رنگ‌ها می‌توان به نوعی حس و حال و شخصیت برای طراحی ایجاد نمود.

هارمونی یا هماهنگی به معنای "چیدمان مطبوع اجزاء یک کل" است که از نظر دیداری، هماهنگی در چیزی است که موجب جذابیت بصری می‌شود. این هماهنگی بیننده را مجذوب کرده و احساس نظم و تعادل را در او ایجاد می‌کند. عدم وجود هارمونی می‌تواند تصویری را ایجاد کند که هیچ چشمی تحمل دیدن آن را نداشته باشد.

رنگ در تصویرسازی کتاب

پیشینه آراستن کتاب به دو هزار و پانصد سال پیش بازمی‌گردد. با ورود صنعت چاپ به ایران،‌ به‌ویژه چاپ رنگی استفاده از تصاویر و رنگهای مختلف رونق یافت. رنگ بندی مناسب در صفحه‌آرایی تأثیر زیادی در مخاطب دارد و در زمان کار بایستی به رنگ جلد اهمیت ویژه‌ای داده شود.

از رنگ‌های هارمونی و تنالیته مناسب رنگ استفاده کنیم و میان موضوع و رنگ ارتباط برقرار کنیم. به نوع رنگ حروف در روی رنگ‌ها دقت کنیم تا بهترین نتیجه و اثر را بدست آوریم. زیاده‌روی در استفاده از رنگ‌های جذاب می‌تواند اثر عکس برجای گذارد. رنگ‌های تند برای بیننده نامطلوب و منحرف کننده‌اند و ممکن است اثر کلام شما را کاهش دهند.

روانشناسی رنگ در کتاب کودکان

همه ما از وجود رنگ‌ها آگاهیم؛ اما آیا تأثیر آنها در روح، روان، ذهن و اندیشه‌مان نیز باخبریم؟ روانشناسان دریافته‌اند که رنگ‌ها تأثیرات معجزه‌آسایی در روح و روان انسان‌ها داشته، و علاقه به رنگ‌های خاص نیز گویای بسیاری از ناگفته‌های ذهن و روح آنهاست.

از این رو، مقاله‌ی حاضر تأثیر رنگ را در چکیده داستان‌های کودکان براساس برآورده شدن نیاز آنان به این دسته از کتاب‌ها، با هدف اتخاذ روش‌هایی آگاهانه در استفاده‌ی صحیح از عنصر رنگ در تصویرگری کتاب کودک و درنتیجه یافتن راهکارها و شیوه‌های مناسب برای جذب مخاطب بررسی می‌کنند. دوران کودکی مهمترین دوران زندگی انسان است، خلق آثار هنری برای کودک مستلزم داشتن دانش کافی در زمینه‌های گوناگون و از همه مهمتر روانشناسی است. هم روانشناسی کودک و هم روانشناسی رنگ.

تصویر در کتاب‌های داستان دروازه‌ای برای ورود کودک به قلمرو خیال انگیز داستان است، که نه تنها دنیای پیرامون کودک را به او می‌شناساند، به او می‌آموزد که در فرایند نقاشی چگونه ارتباط میان خط‌ها به ایجاد شکل و ارتباط میان رنگ‌ها به ایجاد حجم و واقعی جلوه دادن پدیده‌ها می‌انجامد.

رنگ در تصویرسازی مجله

رنگ‌ها از نظر روانی اثرات بی‌نظیری بر روی روحیه‌ی انسان می‌گذارند. در عصر حاضر از رنگ‌ها برای جذب مخاطب و پیام‌رسانی بهتر به مخاطب استفاده می‌کنند.

طراحی گرافیک و انتخاب رنگ در مجلات با اهداف تجاری، سیاسی، اقتصادی، هنری هرکدام نیازمند توجه به رنگ و طرح خاص خود هستند. اثرگذاری متن به همراه رنگ و جلب توجه مخاطب می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد چراکه رنگ‌ها برروی عملکرد افراد تأثیر دارند.

 کاتالوگ، بروشور

هنگامی که مشتری به شما مراجعه می‌کند و از قبل رنگ سازمانی خود را انتخاب کرده است. شما دیگر نمی‌توانید براساس الگوی فوق رنگ‌ها را انتخاب کنید. اگر رنگ سازمانی شرکتی با رنگ‌های از پیش تعیین شده تفاوت داشت شما باید با کمک رنگ‌های مشابه و مکمل ترکیب رنگ کتاب را به سمتی ببرید که حس خوبی به بیننده القاء کند. اثر رنگ در رفتار مشتری به عنوان یک ابزار استراتژیک جهت جذب مشتری و فروش محصولات است.

توجه به رنگ سازمانی و استفاده از رنگ‌های مناسب در طراحی لوگو و آرم‌های تجاری در تحریک حواس مشتریان با ایجاد تناسب بین رنگ و برند برپایه تناسب درکِ رنگی است که در برند خاصی استفاده می‌شود.

nashreonline.com...
ما را در سایت nashreonline.com دنبال می کنید

برچسب : "طراحی" "صفحه آرایی" "صفحه آرایی کتاب" "ایندیزاین" "طراحی جلد", نویسنده : فاطمه design123 بازدید : 243 تاريخ : 16 / 9 / 1398 ساعت: 12:53